DÀNH CHO NHỮNG NGƯỜI SINH TRONG THÁNG 12

DÀNH CHO NHỮNG NGƯỜI SINH TRONG THÁNG 12

Xin chào Tháng 12 – Giáng Sinh vui vẻ và

Chúc Mừng Năm Mới

Khi Xuân ấm áp, Hè nóng nực, Thu ảm đạm vừa qua thì mùa Đông lạnh đã đến, cũng là tháng cuối cùng của năm; Người ta thường có thói quen nhìn lại và đánh giá về những điều mình đã trải qua, những gì mình đã nhận được trong suốt những tháng ngày trước đó trong một năm.

Chỉ còn 31 ngày trong tháng 12 để người ta vừa hoàn thành nốt công việc của năm, vừa tổng kết lại vòng tuần hoàn 365 ngày của một năm trái đất trong Vũ Trụ, với Thời Gian vô cùngKhông Gian vô tận.

Sẽ có những tiếng thở phào vì cuối cùng người ta cũng đi được hết quãng đường, đến đích; Có những ánh mắt nhìn lại đầy mãn nguyện vì tất cả những gì người ta mong muốn đều đạt được; Còn đâu đó cả những nếp nhăn suy tư, những vẻ mặt buồn rầu, đau khổ hay thẫn thờ vì tiếc nuối …

Dù vui mừng, tiếc nuối hay là gì; Thì tháng 12 cũng là tháng để họ được trở lại là chính mình, cho phép mình được chuẩn bị cho việc nghỉ ngơi, thả lỏng, được tận hưởng để chờ đón một năm mới sắp đến với bao dự định và cả những thách thức đang đợi mình phía trước.


NHỮNG ÂM THANH CỦA THÁNG 12

CHÚC MỪNG GIÁNG SINH

Bước ra khỏi trái đất Feliz Navidad

Chúc Mừng Giáng Sinh – Hồ Quang Hiếu, Nguyễn Đình Vũ – MV Giáng Sinh

10 GIỜ NHẠC GIÁNG SINH THƯ GIÃN

NGHE NHẠC, HẾT CĂNG THẲNG, THƯ GIÃN, GIẢM STRESS

MONG CHỜ

Nhạc sỹ Xuân Tiên – Ca sỹ Thanh Ngân

Lời bài hát 

“Kìa trăng lên cao đang soi sáng/ Dòng Hương Giang kia như lơ đãng/ Mặc thuyền bồng bềnh theo bóng thời gian/ Thuyền ơi sao lênh đênh trôi mãi?/ Về đâu ngang qua hãy dừng lại/ Dừng lại để tôi nhắn ai vài câu.

Kìa chim ăn đêm kêu xao xác/ Lòng tôi đang bâng khuâng ngơ ngác/ Nhìn mây mây bay tan tác về đâu/ Đàn ai buông to bên trăng sáng/ Hòa theo câu ca thêm nhịp nhàng/ Nhịp nhàng lời ca tiếng nhạc còn vang.

Ơi! Hỡi mong chờ/ Con thuyền trôi về bến, bến ni/ Ơi! Hỡi con thuyền/ Ơi thuyền đừng/ Thuyền đừng theo gió, gió đi.

Thuyền ai trôi êm trên sông vắng/ Dường như vô tư không lo lắng/ Hồn còn ngập ngừng trong ánh vàng tan/ Nhìn theo xa xa ai buông lái/ Mà đi đi sao không dừng lại/ Để người chờ như hoa héo màu phai.”


Những ngày Kỷ niệm, ngày Lễ trong 31 ngày của tháng 12 và các tháng khác trong năm

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

+ 11 tháng

Tháng một | Tháng hai | Tháng ba | Tháng tư | Tháng năm | Tháng sáu | Tháng bảy | Tháng tám | Tháng chín | Tháng mười | Tháng mười một |


TÂM TƯ THÁNG 12 – TÂM TƯ CỦA NĂM

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Loài người trên trái đất, không ít thì nhiều, người ta thường không giống nhau trên nhiều lĩnh vực, từ nội dung đến hình thức. Người ta đã ước tính có khoảng 106 tỷ người đã được sinh ra kể từ khi bình minh của loài người; Và đến tháng 11 năm 2021 thì tổng số người hiện đang sống trên trái đất ước tính khoảng 7.907.721.741 (gần 8 tỷ người)

Con số trên tuy có nhỏ hơn con số 171.000.000.000 usd (171 tỷ) của tỷ phú giầu nhất thế giới (theo bảng xếp hạng của tạp chí Forbes vào năm 2021); Nhưng tuyệt đối nó không phải là một con số khô khan và không có ý nghĩa; Trái lại, vì nó là số đếm số người hiện đang sống trên hành tinh của chúng ta, chứ không phải là đếm tiền, vàng bạc, cỏ cây, hoa lá hay là một loài vật nào đó trên trái đất; Nên nó trở nên rất đặc biệt, tại sao vậy?

  1. Trước hết vì đó là một con số tương đối, rất tương đối và ở thời điểm hiện tại thì nó tương đối một cách tuyệt đối; Bởi vì, với tỷ lệ sinh là 1,2% thì cứ mỗi giây đồng hồ, thế giới lại có thêm 3 người được sinh ra; Mà cũng chưa có cách gì để thống kê được chính xác dân số thế giới.
  2. Số Vấn Đề mà loài người tạo ra để rồi bắt mình tự giải quyết nhiều hơn bất cứ loài nào trên trái đất; Còn điều đó có đúng ở trong vũ trụ không thì còn chưa biết, chỉ biết số rác trong vũ trụ mà con người thải ra cũng là vô số, không đếm được, những con số mà người ta nói đến trên các diễn đàn hay báo chí, cũng không chính xác, chỉ là tương đối. Thậm chí người ta còn đưa cả vũ khí lên không gian để chuẩn bị cho chiến tranh ngoài vũ trụ, mà hậu quả của cuộc chiến này có thể sẽ đưa con người trở về thời kỳ nguyên thủy.
  3. Tuổi thọ trung bình của dân số thế giới được ước tính trong năm 2010 là 71 và dù tuổi thọ của mỗi người ít nhiều có khác nhau, thì hầu như ai cũng muốn được sống nhiều hơn thời gian của đấng tạo hóa đã trao cho mình.
  4. Loài người có một sản phẩm rất quan trọng và độc đáo, đó là Văn Hóa; Và Văn Hóa là một khái niệm mang nội hàm rất rộng, trong đó Tôn Giáo, Tín Ngưỡng (đôi khi Tôn Giáo đồng nghĩa với Tín Ngưỡng) và Đức Tin là những đặc trưng quan trọng của Văn Hóa. Người ta thường gửi gắm phần hồn của mình chủ yếu vào các tôn giáo như Đạo thiên chúa, Đạo phật, Đạo hồi, Đạo nho, Đạo Lão … (có hàng ngàn tôn giáo khác nhau và hàng ngày đều có thêm những tôn giáo mới) … Hoặc chọn Tín Ngưỡng dân gian, các nhà chiêm tinh học, các thầy bói, thầy tướng số, tử vi, ông đồng, bà cốt, … Còn lại, một số lại tin gửi vào anh em, gia đình, dòng họ, bạn bè, đồng nghiệp … Một số khác thì không theo tôn giáo nào và chẳng tin ai, chỉ tin vào chính mình. Ngày nay, khi mà hàng ngày đều có thêm những Tôn Giáo mới, thì Đức Tin của con người cũng thay đổi, số người không theo tôn giáo nào cũng tăng lên.
  5. Giáo dục cũng là một nội dung độc đáo khác của Văn Hóa mà loài người đã tạo ra để truyền chủng (duy trì nòi giống) và truyền những kiến thức, kinh nghiệm cho các thế hệ sau. Người ta dạy và học từ ăn, nói, đọc, viết, các kiến thức khoa học, chính trị, kinh tế, xã hội … Cho đến Lịch Sử, Văn Hóa, các Kỹ Năng Sống và rất nhiều thứ khác; Nhưng lại ít quan tâm đến việc dạy và học tiết kiệm thời gian, là cách tốt nhất để kéo dài tuổi thọ theo đúng nghĩa; Nghĩa là nếu chỉ sống lâu thôi chưa hẳn đã là người sống Thọ, càng không thể là Thượng Thọ để người ta phải “Kính lão đắc thọ”; Cần có thêm một khái niệm thật đúng về sự sống và cái chết, đại loại như khi nào thì nên sống, cần phải sống, thậm chí chỉ cần gắng sống thêm vài tích tắc; Và khi nào thì nên chết, cần phải chết; Cả những phương cách để thực hành nó trong cuộc sống nữa.
  6. Còn rất nhiều những Tâm Tư theo thời gian … Và cũng vẫn là những Vấn Đề! Nhưng là Vấn Đề của những chủ đề khác, chưa được bàn đến ở đây; Giống như việc người ta đã tìm ra dãy số tự nhiên, mà 0,1,2,3,4,5,6 là những số đầu tiên để tiếp tục nối dài mãi, đến tận ∞ (vô cùng).  

Xem thêm


Đọc thêm

♥ Dành cho những người sinh trong tháng 1

♥ Dành cho những người sinh trong tháng 2

♥ Dành cho những người sinh trong tháng 3

♥ Dành cho những người sinh trong tháng 4

♥ Dành cho những người sinh trong tháng 5

♥ Dành cho những người sinh trong tháng 6

♥ Dành cho những người sinh trong tháng 7

♥ Dành cho những người sinh trong tháng 8

♥ Dành cho những người sinh trong tháng 9

 Dành cho nhng người sinh trong tháng 10

 Dành cho nhng người sinh trong tháng 11

 Dành cho nhng người sinh trong tháng 12


Sưu tầm

Nguyễn Văn Thân

Giới thiệu Website

Tổng hợp tin bài trên Website

40 thoughts on “DÀNH CHO NHỮNG NGƯỜI SINH TRONG THÁNG 12

  1. Reading your article helped me a lot and I agree with you. But I still have some doubts, can you clarify for me? I’ll keep an eye out for your answers.

    1. Thank you for visiting honguyentrungnghia.com. Sorry I can’t answer what you mean, can you be more specific? Good bye and see you again.
      NVT

  2. Definitely consider that thuat you said. Your favourige justification aopeared tto be oon the wweb
    thee easiest thing to take note of. I say to you, I definitely get irkeed at the same time aas folks tuink abot issues
    tbat they plainly don’t realize about. Yoou controlleed
    to hit the nail upon thhe top ass smartly as outlined outt
    the entie thing without having sijde effect , other people
    cann take a signal. Will probably bee back to get more.

    Thanks

  3. What’s Taking place i’m new to this, I stumbled upon this I have discovered It positively useful and it has helped me out loads. I hope to contribute & aid other users like its helped me. Good job.

  4. You really make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something which I think I would never understand. It seems too complicated and extremely broad for me. I’m looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!

  5. Your article gave me a lot of inspiration, I hope you can explain your point of view in more detail, because I have some doubts, thank you.

  6. Hiya, I’m really glad I’ve found this information. Nowadays bloggers publish just about gossips and web and this is actually frustrating. A good website with interesting content, that’s what I need. Thanks for keeping this website, I’ll be visiting it. Do you do newsletters? Can not find it.

  7. I don’t even now the wayy I stopped uup here, however I thouht tuis
    piblish ussd tto be good. I don’t understand wwho you’re
    however certinly you are going to a famou blogger in the event youu aren’t already.
    Cheers!

  8. Hello! Iknow this iss kindda offf topic bbut I wwas wonderring which blog latform arre yoou
    using foor ths website? I’m grtting ffed uup oof WordPress brcause I’ve
    hhad iissues wigh hackets annd I’m looking att alternatiives for another platform.
    I would bbe reat iif youu ould point mme in thee direction of a good platform.

  9. If some one wants too bbe updated with most recent technologies therefore
    hee must bee visit thhis web pag annd bbe up too date daily.

  10. I know this iff offf ttopic bbut I’m looking into starting my oown blog
    annd wwas ondering whhat aall iss required tto geet set up?
    I’m asesuming having a blog lke your would cost a pretty penny?
    I’m nnot vwry weeb savvy sso I’m not 100% sure. Any tips orr arvice woulkd bee greastly appreciated.
    Thanks

  11. Hey there! This iis mmy 1st coment hsre sso I jujst wanted too give a
    quick shout outt andd tell yyou I truly enjoy reading youur blkog posts.Caan yoou
    recommnend aany other blogs/websites/forums
    thawt cover tthe same subjects? Thank you sso much!

  12. Generally I ddo not larn pst onn blogs, bbut I ish too say that this write-up very pressuredd me too take a look at and do it!
    Yourr writin ttaste haas been surprisesd me. Thank you, very nice article.

  13. Quallity poswts iis thhe crucial to attract the vvisitors to ppay a quick vksit thhe web site, that’s what thiis web page is providing.

  14. Aw, this was a very nice post. In idea I would like to put in writing like this moreover – taking time and precise effort to make a very good article… however what can I say… I procrastinate alot and under no circumstances seem to get something done.

  15. Hi there! I know this is kinda off topic but I’d figured I’d ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring a blog article or vice-versa? My site discusses a lot of the same topics as yours and I feel we could greatly benefit from each other. If you’re interested feel free to shoot me an e-mail. I look forward to hearing from you! Fantastic blog by the way!

  16. I’m impressed, I have to say. Really hardly ever do I encounter a blog that’s each educative and entertaining, and let me inform you, you might have hit the nail on the head. Your thought is outstanding; the difficulty is something that not sufficient persons are speaking intelligently about. I am very glad that I stumbled across this in my search for one thing relating to this.

  17. A lot of thanks for each of your efforts on this blog. Debby really likes carrying out investigation and it is obvious why. Most of us notice all regarding the compelling medium you provide valuable thoughts on this website and as well as foster contribution from other people on that point then our own princess is always learning a lot. Take advantage of the remaining portion of the new year. You are always carrying out a glorious job.

  18. Thanx for the effort, keep up the good work Great work, I am going to start a small Blog Engine course work using your site I hope you enjoy blogging with the popular BlogEngine.net.Thethoughts you express are really awesome. Hope you will right some more posts.

  19. It is perfect time to make some plans for the long run and it’s time to be happy. I have learn this put up and if I may I wish to counsel you some attention-grabbing issues or advice. Maybe you can write next articles relating to this article. I want to read even more issues approximately it!

  20. Excellent read, I just passed this onto a colleague who was doing a little research on that. And he just bought me lunch since I found it for him smile Therefore let me rephrase that: Thank you for lunch!

  21. I simply needed to thank you so much yet again. I am not sure the things that I might have worked on in the absence of the type of recommendations provided by you relating to that topic. It actually was a real troublesome issue in my view, nevertheless looking at a new specialised manner you resolved the issue made me to leap for delight. Extremely thankful for the advice and then expect you find out what a great job your are getting into training men and women through the use of your webpage. I know that you have never come across all of us.

  22. Great work! This is the type of info that should be shared around the net. Shame on the search engines for not positioning this post higher! Come on over and visit my site . Thanks =)

  23. Backlink pyramid
    Sure, here’s the text with spin syntax applied:

    Hyperlink Structure

    After several updates to the G search algorithm, it is vital to apply different strategies for ranking.

    Today there is a way to attract the interest of search engines to your site with the assistance of incoming links.

    Backlinks are not only an efficient promotional tool but they also have authentic visitors, straight sales from these resources possibly will not be, but click-throughs will be, and it is advantageous traffic that we also receive.

    What in the end we get at the output:

    We display search engines site through backlinks.
    Prluuchayut natural transitions to the site and it is also a sign to search engines that the resource is used by people.
    How we show search engines that the site is liquid:

    Links do to the main page where the main information.
    We make links through redirects trusted sites.
    The most SIGNIFICANT we place the site on sites analyzers distinct tool, the site goes into the memory of these analysis tools, then the acquired links we place as redirections on weblogs, discussion boards, comments. This essential action shows search engines the site map as analyzer sites show all information about sites with all key terms and headings and it is very GOOD.
    All data about our services is on the website!

  24. creating articles
    Creating distinct articles on Medium and Telegraph, why it is required:
    Created article on these resources is better ranked on less frequent queries, which is very vital to get organic traffic.
    We get:

    organic traffic from search engines.
    natural traffic from the internal rendition of the medium.
    The site to which the article refers gets a link that is profitable and increases the ranking of the site to which the article refers.
    Articles can be made in any number and choose all less common queries on your topic.
    Medium pages are indexed by search engines very well.
    Telegraph pages need to be indexed distinctly indexer and at the same time after indexing they sometimes occupy spots higher in the search algorithms than the medium, these two platforms are very useful for getting traffic.
    Here is a link to our services where we present creation, indexing of sites, articles, pages and more.

Trả lời

Email của bạn sẽ không được hiển thị công khai. Các trường bắt buộc được đánh dấu *